Sidor

måndag 17 oktober 2011

Livets berg-och-dalbana

Visste att det var länge sen jag skrev sist men att det hade gått över en månad trodde jag faktiskt inte. Den senaste månaden har jag varit fokuserad på att klara av de tvära kasten i livets berg-och-dalbana.

Insane





Egentligen har det inte hänt något särskilt. Ändå har det varit rätt tufft. Att gå på föreläsningar har varit en riktig utmaning. En utmaning som jag inte har klarat av varje dag. Försöker läsa så mycket som möjligt hemma men koncentrationsförmågan är inte på topp. Det skapar en negativ spiral. Jag blir besviken på mig själv för att jag inte klarar av att gå på alla föreläsningar och för att jag inte fixar att plugga på egen hand i den utsträckning jag är van vid. Det gör i sin tur att jag mår sämre, vilket leder till att jag får svårare att prestera...

Hoppas kunna bryta det här mönstret snart. Det är ju bara ett par veckor kvar till anatomitentan...Behöver verkligen klara av den under den här terminen. Att påbörja termin två med monstertentan fortfarande hängandes över mig känns inte som ett alternativ. Börjar i alla fall bli ganska bra på anatomitermerna. Instuderingskorten som jag köpte var verkligen en bra investering!

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar