Tydligen vill både Unni Drougge och Jytte Guteland göra Ann Charlott Alstadt sällskap som frontfigurer för den bittra generationen.
I början av veckan skrev jag ett inlägg om Ann Charlott Alstadts bittra krönika på aftonbladets kultursida där hon skrev om "Den blåsta generationen". I krönikan attackerade hon modebloggare som hon anser förädiskt lockar dagens ungdom in i en ytlig värld. Alderstadt exemplifierade i sin krönika "Den blåsta generationen" med Sofi Fahrman, Elin Kling och Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Ganska fort slog Blondinbella tillbaka med ett inlägg på SVT:s debattsida. Rubriken löd "Bloggtjejer öppnar vägen för en ny generation affärskvinnor". Både Unni Drugge och SSU:s ordförande Jytte Guteland följde i Alstadts fotspår. Drougge hävdade att Blondinbella "förstört livet för många unga tjejer" medan Guteland menade att Blondinbella "inte vet någonting om hur det är att vara ung".
Både Drougge och Guteland hoppar av ilska över Blondinbellas populäritet eftersom hon kommer från Östermalm och har tjänat pengar på sitt företagande. Inga nyheter alltså eftersom vänsterfolk alltid blir arga på de som har det gott ställt, särskilt om de tjänat sina pengar genom företagande och dessutom inte växt upp i ett fattigt hem.
Drougge går ett steg längre i sin kritik mot Blondinbella då hon menar att hennes framgång är ett luftslott byggt på en blogg som hon anser handlar om triviala saker. Blondinbella har gett ut en bok, skriver på sin andra och nyligen släppt ett magasin. Allt detta är innehållslös trams och möjligheter som Blondinbella fått till skänks.
http://intressant.se/intressant http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar