Sidor

torsdag 11 augusti 2011

Fynd till höstgarderoben

Nu börjar det verkligen märkas att jag går ner i vikt. Jag själv har svårt att se det men mina kläder talar ett tydligt språk. Inför sommaren rensade jag min garderob på de kläder som har blivit för stora. Jag har en del sparade kläder från tider när jag hade mindre storlekar men trots att jag kunde plocka fram några av de plaggen så är det numera ganska tomt i min garderob.

Jag är inte motiverad att lägga ner mycket pengar på att köpa kläder som jag inte kommer kunna ha mer än ett par månader. Samtidigt är det viktigt för mig att ha snygga kläder för att trivas. Så när jag såg att Gudrun Sjödén hade stor rea kollade jag in i fyndlådan på webbutiken. Gudrun Sjödén är ett märke som jag nyligen upptäckt. Visserligen är det ett klassiskt märke, men jag har associerat märket med kulturtanter och har inte trott att det är något för mig. Numera är jag omvänd. Visst andas vissa plagg lite för mycket kulturkofta för att passa min stil men Gudrun Sjödén erbjuder också många klassiska plagg i härliga material.

Här kommer ett litet smakprov på mina fynd (alla bilder kommer från www.gudrunsjoden.com/se). Kulturtant eller moderna klassiker? Döm själv...

Jacka i fint avskuren modell
Jacka 400 kr (ordpris 995 kr)

Silkestrikå top 200 kr (ordpris 695 kr)
 
Enfärgad och tryckt tunika "Miriam" i lin/bomull 
Tunika 175 kr (ordpris 645 kr)


     
















http://intressant.se/intressant http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar