Sidor

tisdag 9 augusti 2011

Thaimassage och thaimat

Det verkar som att sommaren håller på att förlora kampen mot hösten. Himlen är regntung och vindarna är svala. För mindre än två veckor sen njöt jag av ökenhetta och solsken i Egypten och innan jag åkte bort hade den svenska sommaren visat upp sig från sin bästa sida. Så idag kände jag ett starkt behov av lite vardagslyx för att pigga upp mig. Det blev en dag med inspiration av Thailand.


Jag började med ett besök på den helt nyöppnade massagesalongen "Mali Thaimassage & relax". Bli inte avskräckt av att salongen är inhyst i källarvåningen av ett flerfamiljshus. Salongen är omsorgsfullt inredd och framför allt så var massagen mycket bra. Massösen gjorde ett bra jobb med att balansera tillräckligt mycket kraft för att få bort muskelknutorna med ett handlag som samtidigt var mjukt nog för att massagen också skulle vara avslappnande. Jag kan verkligen rekommendera ett besök!

Efter massagen var det lunchdags men jag hade inte lust att laga mat. Alltså blev det ett besök på det nyöppnade thaimatstället som ligger granne med massagesalongen. Valde wokad fläsk med sötsur sås och det smakade bra men den starka wokade biffen med thaibasilika som jag prövade häromdagen (ja, jag är en riktig latmask just nu!) var ännu bättre.

Om du har vägarna förbi Sköndal så kan jag varmt rekommendera både thaimassagen och thaimaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar