Sidor

söndag 12 juni 2011

I målartagen


Nu när de mörka sjukdomsmolnen hopar sig över mig igen är praktiskt arbete ett sätt för mig att ta mig igenom dagarna. Allt går visserligen i snigelfart men så får det vara just nu. Jag har ganska länge planerat att måla några trämöbler vita. Kissgul furu är inte min grej men möblerna i sig är fina och med ett par lager matt, vit färg så får de ett helt nytt liv. De senaste dagarna har jag gett mig i kast med en byrå.



En uppgift som jag i vanliga fall hade gjort klar på en eftermiddag har tagit flera dagar. Måla i 15 min, vila i en timme, måla i 10 min, vila en timme osv. Men det kommer det vara värt. Självklart har jag fått tips av storasyster som är drottningen av budget uppiffningstips, både när det gäller inredning och kläder. Hon sa att jag skulle använda matt grundfärg rakt av och resultatet ser ut att bli bra. Grundfärgen många tunna lager för att ge en täckande yta men sen blir resultatet en härlig matt yta som ger ett rustikt intryck.

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar