Sidor

söndag 24 april 2011

härlig påskhelg




Kom nyss hem från påskmiddag hos mina föräldrar och ligger nu i soffan och slösurfar lite. Är trött men väldigt nöjd efter en riktigt härlig påskhelg.

Svärföräldrarna kom på besök igår. Det är alltid trevlig men nu så ställde de också upp och hjälpte oss att fixa till altanen. Både med arbetskraft och sponsring av bl.a. dynor till utemöblerna. Trots att vi var rätt trötta efter allt jobb med uteplatsen höll vi oss uppe länge nog för att gå på påsknattsmässa. Det var väldigt stämningsfullt!


Idag tog vi en lång sovmorgon och umgicks ett par timmar innan det var dags för svärföräldrarna att bege sig av mot Östergötland igen. Resten av dagen har rullat på i sakta mak. Spontanlunch på altanen med bästa grannarna. Ett par timmars degande i solstolen. Och nu ikväll var det påskmiddag hos mina föräldrar. Nästan hela familjen var på plats. Mamma hade som vanligt lagat mat för ett helt kompani. Sill, färsk potatis, lax, chevapcici, potatisgratäng, såser, sallad, ostpaj, hembakat bröd och ostbricka.

Min lilla portion såg ynklig ut trots att jag använde assietten istället för den stora tallriken. Ändå blev jag både mätt och belåten! Så skönt att bara kunna smaka lite av det godaste och ändå inte vara sugen på mer. När det var dags för chokladtårta och kaffe var jag inte det minsta sugen och var helt nöjd med ett glas iskall Loka : D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar