Sidor

måndag 25 april 2011

tappar byxorna

Våren dröjde men nu när den väl är här så måste jag akut köpa shorts. Har tre par short som användes flitigt så sent som en månad innan operationen när jag var i Turkiet. Då satt de perfekt, nu är de för stora. Det höll faktiskt på att sluta riktigt pinsamt här om dagen när jag var ute med hunden. Hade tankarna på annat håll och märkte inte att shortsen sakta men säkert hasade ner. Jag är äppelformad så det flesta av mina kilon sitter på magen medan rumpan är oproportioneligt liten, så när shortsen hasat ner till höften finns det inget som stoppar framfarten. Insåg vad som höll på att hända just som de var på väg att glida av höften och ner till anklarna : D

Att köpa nya kläder för att jag gått ner i vikt är visserligen ett kärt besvär men samtidigt vill jag inte lägga särskilt mycket pengar på det. Ett par shorts som jag köper idag kommer antagligen vara alldeles för stora redan till semestern. Kollade runt lite på nätet och fastnade för ett par på HM för 249 kr.

Visit http://www.hm.com/



Ett helt okej pris för ett par shorts men samtidigt beror ju det på hur länge jag kan använda dom. Har aldrig handlat second hand (egentligen bara för att utbudet brukar vara obefintligt i min storlek) men nu kanske det är dags att börja kolla på Tradera...


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar