Sidor

torsdag 21 april 2011

Minus 10,5 kg på fem veckor och inte nöjd

Igår hade det gått tre veckor efter operation, tillsammans med de två veckorna på Modifast innan så har jag gått ner 10,5 kg. Personer i min omgivning säger att det verkligen börjar synas att jag gått ner. Tyvärr lyckas jag inte riktigt glädjas åt viktminskningen. Eller rättare sagt så är jag inte nöjd. Det känns skönt att kilona är borta för gott men jag har svårt att inte jämföra mig med andra som gjort gastric bypass operation och som går ner jättefort.



Blir så arg på mig själv att jag inte kan glädja mig åt framgången utan att snegla på andras resultat. Det är så himla meningslöst! Mitt mål med operationen var inte att komma i en storlek 38 till sommaren. Mitt första mål är att om ett år ha minskat så pass mycket i vikt så att jag hamnar under 35 i BMI. Det är nämligen den magiska gränsen för att få göra en IVF behandling. Eftersom GBP patienter inte ska bli gravida första året efter operationen så betyder det att jag har ett år på mig.


För att nå det första målet behöver jag bara gå ner 16 kg till. Det kommer jag självklart lyckas med! Tror att jag behöver sätta upp fler mål, både kort- och långsiktiga för att sluta jämföra mig med andra och flytta tillbaka fokus till mig själv.

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar