Sidor

måndag 11 april 2011

Ketchupeffekten

I onsdags hade det gått en vecka sen operationen och ingenting hände på vågen. Jag försökte intala mig att det säkert var helt naturligt, att kroppen behöver tid att ställa om efter en stor operation. Men ibland har hjärnan svårt att övertala hjärtat. När jag pratade i telefon med min mamma och hon frågade hur allt var och om jag gått ner något så brast det. Jag började storgråta och alla jobbiga tankar som hjärnan försökt rationalisera hoppade ut ur min mun. Tänk om något är fel och jag inte kommer gå ner trots operationen. Mamma tröstade och fick dåligt samvete för att hon tagit upp ämnet, hon ringde upp senare igen samma kväll för att kolla att jag var okej.

Morgonen efter hade jag gått ner 1 kg. Ringde mamma och berättade att nu hade hjärnan kontroll över hjärtat igen och att allt var okej. På fredagen visade vågen på ytterligare 1 kg minus och samma sak imorse. Det innbär att jag gått ner totalt 9 kg på 3,5 veckor (2 fasteveckor innan op + tiden efter). Så jag är minst sagt nöjd och läget är stabilt igen.

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar