Sidor

lördag 28 maj 2011

Gräsänka och fredagsmys

Idag har min älskling varit på konferens och är på personalfest nu ikväll. Jag var ledig idag och har bara tagit det lugn. Läst DN, dåsat på soffan, promenerat i regnet med vovven och bara varit. Så himla skönt!

Eftersom lillasyster också var gräsänka ikväll bestämde vi oss för att ha filmkväll. Eftersom lillasyster alltid har bra koll på vilka filmer som är sevärda så valde hon "Du kommer att möta en lång mörk främlig". Planen var att börja se filmen när hennes lillapojke M (7 månader) hade somnat. Storebror W (3 år) skulle få vara uppe och ha fredagsmys. Men med småbarn blir det sällan som man tänkt sig. M vaknade, W behövde hjälp på toa, W ville sova så lillasyster försökte natta pojkarna, W kunde inte somna, M vaknade igen och ville bli buren osv.

Nu kanske det låter som att kvällen blev förstörd, men det blev den inte. Vi hade supermysigt. Visserligen pausade vi filmen säker tio gånger men det spelade liksom ingen roll. I våra små pauser så bar lillasyster på M, jag och W pratade och lekte med bilar, vi åt glass och busade med vovven.

Så småningom gick W och la sig självmant och M somnade i lillasysters famn. När filmen var slut (den var riktigt bra) ville lillasyster passa på att ta en dusch. Eftersom M vaknar direkt om man lägger ner honom på sängen fick jag sitta i soffan och njuta av den underbara känslan av en liten bebis som låg och snusade i min famn. Skön avslutning på en härlig kväll.



http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar