Sidor

fredag 6 maj 2011

Längtar till semestern

Har tillbringat dagen med att gå igenom digitalasemesterfoton. Nu har jag gjort i ordning och beställt två fotoböcker med bara semesterbilder.

Alla bilder väckte minnen av härliga semestrar till liv. Inser att jag verkligen vill åka till Paris igen. Snart!

Bästa shoppinggatan!
I sommar blir det ett par veckor på Gotland med min familj. Det börjar bli en tradition nu. I sommar är det fjärde året i rad som vi spenderar där. Vi har turen att kunna hyra ett ganska stort hus så att HELA familjen får plats. Ofta är vi där lite omlott men som mest har vi varit 14 personer där samtidigt.

Tomten är helt insynsskyddad och tillräckligt stor för att både hundar och barn ska kunna springa av sig lite överskottsenergi. Det finns en altan med tak så att vi kan äta middag ute även när det regnar. Älskar verkligen "vårt" ställe. Det ligger mitt ute på vischan, närmaste grannen är bonde så det enda "störande" ljudet är kor som råmar i hagen.

Landskapet vid Hoburgen är fantastiskt
Vi har hunnit med att se väldigt mycket av ön och det finns några saker som är ett måste varje år. Glasskiosken i hamnen i Visby som har 100 smaker, creperiet i Hablingbo och ett antal besök i Hemse. Garnaffären som bara har sommaröppet besöks många gånger. Jag, mamma och storasyster kan spendera timmar där. Killarna istället roa sig med att botanisera i Hemse krut & papper. Ja, de säljer både ammunition och pappersvaror men även böcker och leksaker.

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar