Sidor

torsdag 19 maj 2011

Resultat efter 6 veckor

Igår var jag på Ersta för mitt första återbesök efter operationen. Det har redan gått 6 veckor och jag var lite nervös innan besöket. När det gäller resultaten så fick jag tummen upp. Jag har själv ibland önskat att jag kunde gå ner lite snabbare men både dietisten och sjuksköterskan tyckte att allt såg bra ut. Jag har totalt gått ner 12 kg varav 6 efter operationen. Mer häpnandsväckande är att mitt midjemått har minskat med 21 cm! Kan knappt fatta det.




Jag har svårt att äta tillräckligt ofta, de flesta dagar blir det fem måltider och mellanmål istället för sju. Fick en del bra tips av dietisten om hur jag ska komma upp i sju mål per dag. Måste bl.a. dricka mindre nollkaloridryck så att jag får plats med mer mat i magen. Dietisten ville också att jag skulle öka portionsstorlekarna. Har svårt att äta när jag inte känner hunger men jobbar med att lära mig att äta efter klockan. Den mentala omställningen är svårast från mig. Efter att nästan hela livet försökt minska på portionerna så tar det ett tag för hjärnan att inse att jag nu måste jobba på att äta mer. Men redan nu njuter jag verkligen av att slippa den dagliga kampen mot suget och kilona.


http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar