Sidor

onsdag 25 maj 2011

Möglig pasta

Läste just senaste nummret av tidningen Råd & Rön. (Även om det är lite tantvarning på den tidningen så gillar jag att jag och mannen får en prenumeration av svärföräldrarna varje jul.) Tidningen var som vanligt fylld med en massa bra info och tester men en liten notis fångade mitt intresse.

Pastan på bilden har ingenting med texten att göra : D

I notisen står det att den tyska konsumenttidningen Test har gjort en nogrann undersökning av pastasorter. Bäst betyg fick Buitoni Eliche. Det är en pasta som jag själv köpt ibland och jag har varit nöjd med den. Det som däremot fick mig att höja på ögonbrynen var att det välkända märket Barilla inte fick bra betyg i testet. I deras pastaspiraler, Fusilini.98, fanns det spår av mineraloljor och tydliga halter av mögel. Mögel, i torr pasta? Var kommer mineraloljorna ifrån? Jag kommer välja bort Barilla framöver...

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar