Sidor

torsdag 26 maj 2011

Målsättning

Känner att jag behöver sätta upp målsättningar för min viktminskning för att hjälpa hjärnan att ta in att det verkligen händer saker. Eftersom jag har varit tjock sen jag var liten har jag ingen aning om vad jag vill väga. Att kolla på vad som är normalvikt enligt BMI ger ju en viss vägledning. Men jag har ju ingen aning om hur jag kommer se ut eller känna mig i kroppen vid en viss vikt.



Att bara sätta upp mål i kilon räcker inte för mig. Mitt mål med viktminskningen är inte bara att få en snyggare kropp. Det är egentligen sekundärt för mig. Det främsta anledningen för mig att gå ner i vikt är hälsan. Så jag behöver några mål som visar på hur min hälsa förbättras.

Kommer lägga upp en ny flik där jag skriver i mina mål vartefter jag klurar ut vad som är lagom att sikta på. Kommer också att uppdatera med hur det går för mig.

http://intressant.se/intressant
http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar